A kommunikáció, mint kulcstényező

Egy ember, ha fontos számára a karrier, akkor meghatároz saját maga számára főbb állomásokat és célokat, talán már az útra lépés előtt. Én legalábbis így tettem. Már a főiskola padjait koptatva nagyjából tudtam, hogy hány év alatt szeretnék oda eljutni, hogy egy nagyvállalat vezérigazgatójaként azt mondhassam, hogy karrierem csúcsára értem. Jól megtervezett lépésekből álló szervezett folyamat volt az út, még végül is három hónapja elfoglaltam ezt a bizonyos széket, és hátra dőlve úgy éreztem, megtettem azt az utat, amit kitűztem magam elé. Igen ám, csak hogy elkövettem egy hibát. Csak idáig vizsgáltam az utat.

Számos dolgot megtanultam, rendelkezek vezetői tapasztalattal, jól bánok az emberekkel és szakmai tapasztalattal sincs semmi problémám, ebben biztos vagyok. Ekkora szervezetet azonban sosem igazgattam, és még fontosabb, hogy sosem vettem át két hét leforgása alatt. Az előző vezetővel ugyanis nem voltak megelégedve és közel két hét állt csupán rendelkezésemre ahhoz, hogy ezt a nagy szervezetet megismerjem és elkezdjem átvenni a vezetését.

Az már az első pillanattól látszott, hogy a termék nagyon jó, a működés is jónak nevezhető, az emberekkel azonban érezhető volt némi probléma. Valahogyan nem igen tudtak jól kommunikálni egymással. Tudni való, hogy számos ország és számos kultúra szülötte tartozott a munkavállalók közé, és ez szült némi ellentétet köztük. Én hála a jó égnek erre viszonylag gyorsan rájöttem, és meg is kezdtem ennek kezelését. Hatékonynak ez azonban nem volt nevezhető. Ekkor fordultam a kogwheel csapatához, akik az interkulturális tréning segítségével igen hatékonyan és gyorsan segítséget nyújtottak számomra. Nem tudom mi lett volna velem, ha ez nem vezet sikerre, de szerencsémre ez a kis csapat annyira jó szakmaisággal és hatékonyan végzi a munkáját, hogy nagyon hamar és eredményesen látszott a szervezeten a segítségük.

Ekkor döbbentem rá, hogy elég, ha valaki részenként nagyon jó szakember és felkészült vezető, bizony néha szükség van annyira speciális szakértelemre és eszközökre, hogy azt csakis valamilyen külső szervezettől, szakértő csapattól tudjuk megszerezni, és ilyenkor a legnagyobb hiba, amit elkövethetünk, hogy hiúságból úgy gondoljuk, mi is meg tudjuk oldani a feladatot és nem kérünk segítséget. Néha szükség van külső segítség igénybevételére, akár egy egyszerű kommunikációs probléma esetén is, mert tudjuk, hogy a szervezeten belül a kommunikáció a kulcstényező.

Szólj hozzá!